パスワードを忘れた? アカウント作成
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「会社をDigitalOceanに殺された」

タレコミ by Anonymous Coward
あるAnonymous Coward 曰く、

bcooks 4 days ago [-]
As DigitalOcean's CTO, I'm very sorry for this situation and how it was handled. The account is now fully restored and we are doing an investigation of the incident. We are planning to post a public postmortem to provide full transparency for our customers and the community.
This situation occurred due to false positives triggered by our internal fraud and abuse systems. While these situations are rare, they do happen, and we take every effort to get customers back online as quickly as possible. In this particular scenario, we were slow to respond and had missteps in handling the false positive. This led the user to be locked out for an extended period of time. We apologize for our mistake and will share more details in our public postmortem.

いわゆる「サーバレス」構成で概ね四半期ごとに大量の処理を流していたら、「不正な利用を検知した」「調査の結果、規約違反が見つかったため、利用権を停止する。データは返さない」と言われ会社を畳む瀬戸際に追い詰められたという話。訴えても「コンピューターが明確に不正と判断した」という先入観を下敷きに雑な目視チェックで「きっと運営会社に対する害意があるのだろう」とアカウントを停止されるというのは怖い話だ。


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